پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

نمایشگاه اسناد حاج حسین آقا ملک

موزه ملی ملک، نمایشگاهی با موضوع گزیده اسناد حاج حسین آقا ملک و برای آشنایی با بزرگترین واقف فرهنگی تاریخ معاصر ایران و بنیان‌گذار این موزه افتتاح شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، این نمایشگاه به مناسبت هشتادمین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک و در منظومه برنامه‌های «آیین هشتاد سالگی» این موقوفه‌ متعلق به آستان قدس رضوی برپا شده است.

«نمایشگاه گزیده اسناد حاج حسین آقا ملک»، گوشه‌هایی جذاب از زندگی شخصی و کنش‌های اجتماعی وی به ویژه در گستره وقف و نیکوکاری را به همراه پاره‌ای فعالیت‌های اجتماعی پدربزرگ‌اش مهدی ملک‌التجار، پدرش حاج کاظم ملک‌التجار و برادرش حاج حسن ملک بازمی‌تاباند. مجموعه بزرگ اسناد خاندان ملک، پیش از هزاران برگ سند شرعی، حقوقی، حکومتی، مکاتبه‌های شخصی میان اعضای این خانواده با یکدیگر و دیگر افراد حقیقی و حقوقی به شکل مبایعه‌نامه، مصالحه‌نامه، اجاره‌نامه، وقف‌نامه، عقدنامه، وصیت‌نامه، زندگی‌نامه خودنوشت، فرمان، اوراق ثبتی، مالیه، عدلیه، مفاصاحساب، فاکتورها و قبض‌های گوناگون، ته‌چک، دفترهای دخل و خرج منزل و کتابخانه، اهدای زمین و آلبوم‌های عکس را دربرمی‌گیرد.

گفتنی است، این نمایشگاه تا آبان ماه امسال در این موزه برپا است.

ص.گ/ ا.ا

این مطلب را به اشتراک بگذارید